Thursday 4 November 2010

ini penamat-nya

aku tengok gambar lama kita. aku jumpa tadi . aku tenung dalam2 . mesra-nya kita waktu tue . tapi itu dulu . lama dulu . tahun 2007 cukup lame bukan ? sekarang dah 4-november-2010 sedangkan gambar tuw 4-november-2007 . aku belek lagi , aku jumpe gambar yang kau bagi . cantik lagi gambar tue . sume gambar2 kau , barang2 kau cantik sbb aku jage . same macam memori dengan kau . aku simpan rapi , aku balut baik2 . sebab aku sayang sume tue . bende paling berharga aku pernah ada adalah memori dengan kau . aku tengok plak gambar kau sekarang . kau makin nampak hebat . mungkin kau tambah hebat tanpa kehadiran aku . kau pernah cakap aku parasit dulu . waktu kite gaduh . perkenalan kita bermula pada awal tahun 2004 , waktu kita same same main bola tampar dulu. kau masih comel waktu tue . kita makin rapat . waktu aku simpan perasaan kat kau , tapi aku dengan orang lain waktu tue. aku selalu perhatikan kau tapi aku selalu tengok kau bersedeh . aku biarkan sbb aku taktaw pasal kau . tahun 2005 aku mule makin rapat dengan kau . kita makin ok . sampai tarih 10102005 , kita sahihkan hubungan kita. manis tarikh tue bagi aku . aku bahagia sangat bila ada kau dengan aku . aku suke sebab kau memahami aku . kau pon tak segan silu bagi tau sume masalah kau kat aku . aku syg sgt kat kau waktu tue . smpaila habis SPM , aku masuk matrik . aku dapat matrik perak , jauh kan ? wktu tggu spm , kite berpisah kejap . sumpah aku macam nak mati waktu tue . haha . tapi kau dtg balik & terima aku balik . terima kasih sayang , aku cakap waktu tueh . masa ganti masa , aku gajin datang kat kau walau tyme tue tambang dari perak ke melaka mahal la jugak bagi seorang pelajar . haha . sumenye aku tak kesah , sampaila aku hilang laptop waktu nak jumpe kau sbb kene curik tyme aku makan lepas jumpe kau . macam2 jadik , aku masih tak serik jugak . laptop tue hilang waktu 2007 . bulan okt agaknye . entahlaa , tapi kita teruskan jugak hidup . aku hepy kau pon hepy . tp aku engat lagi bulan november tahun 2008 adalah titik mula kau menjauh dari aku , titik mula aku rosakkan hidup aku . aku dah mula nampak kau menjauh waktu tueh tapi aku buta untuk paham kau mula tak perlukan aku lagi . aku masih macam biasa cntct kau walau kite jauh . tapi kau pulak dah mula nk jauhkan diri . kau tak bagi aku cntct kau , kau mula jadi lain . sebbaek waktu tueh kau nk spm . so aku biarkan . tapi bila kau habis spm , kau makin lain , kau taknak angkat call . humm , waktu tue dahla aku plak yang nk exam , siyes aku takpat terima . tahlaa. lepas tue , kau buat perangai . kau cntc kwn baek aku dan kau menyamar jadi diri aku . semata mata kau nk tahu hubungan aku dgn die . waktu tue aku kecewa sgt dengan kau . memangla aku rapat dulu dgn die smpaikan aku abaikan kau tapi itu tak bermakna aku ade ape-ape dengan die . nampaknya hubungan kite makin jauh . kau makin jauh , makin taknak layan aku . aku pulak masih lagi dungu tunggu kau . sebab cakap bagi kau masa . hakikatnya sampai sekarang aku bagi kau masa. kau paksa aku berubah . berubah hati ikut hukum alam . aku ckp aku mmg nk berubah cuma aku tak boleh tanpa kau . kau langsung tak terima . kau terus buang aku . hidup tanpa kau buat aku terumbang ambing . aku rase sgt alone . dgn duduk kat tempat org , family jauh yg berproblem memanjang , kengkawan yg hanya tau bgtaw aku masalah dorang tanpa amik kesah masalah aku , kawan2 matrik yang bagi aku lebeh masalah & kau yang tinggalkan aku macam tue je . hidup aku perfect sgt time tue . sem 2 aku kat matrik hancuss teruss . kau hilang , semuanya hilang . waktu tue , aku cube ikut arahan kau ubah hati ikut hukum alam .. aku buat & aku suke pada org lain . tp org lain tue bukan kasta aku . memang sampai mati pon aku takkan dpt die . tp aku ckp aku mmg suke die . au bg taw pada kau tp kau buat2 mcm tak suke . kenape ? kan kau yg suruh aku ubah hati ? kau tipu aku lagi ? aku terjatuh hati pada die tue . smpai skarang pon die la 1 1 nye org yg aku terjatuh hati . tak psal2 aku tarik die dlm hidup aku yg serabut nie . sumenye pasal kau weyh . pasal KAU . takde org lain . aku masuk u lepas tue . kau masuk matrik . aku carikan buku untuk kau waktu kau kat matrik , macam2 aku carik smp mintak kat org . humm , lepas kau dpt buku kau buat balik perangai tahi kau . entahlaa , manusia mmg begitu kan ? tapi aku tetap sayang kau sampai sekarang . aku dengar kau kat matrik ade org laen . kau suruh aku ubah hati tapi kau tipu aku sebab kau pon masih di takuk yang lama . aku mula kecewa dgn kau , makin kecewa . aku nak jauh2 dari kau . tapi aku tak boleh . arghhhh . aku sebuk cntct kau , kau pulak sebok maki2 aku setiap kali aku cntc . kecewanya aku . sakitnya hati aku . pedihnya hati aku . aku teruskan je hidup . lepas tue aku dah mule jarang cntc kau . kau dapat masuk u . u hebat tak macam aku . tapi skarang jarak kita dah dekat . waktu mule2 aku cntc kau balik tyme kau dkt u , kau +ve sgt tyme tue . tp tibe2 kau buat perangai lama kau , entahlaa . kau marah2 aku waktu aku kol kau , kau marah imej baru aku , kau marah sumenya . kau marah mcm kau care sgt pasal aku , waktu tue aku sedeh sgt tp aku senyum sbb aku taw time tu aku sedar yang kau masih kesah tentang diri aku . terima kasih . tapi kau tetap nak halau aku jauh jauh . dan aku terima itu . itu kali terkahir aku cntc kau , 23-sept-2010 . dan aku cube tok buat itu kali terakhir yg terakhir . mungkin hubungan ni tua sangat . skarang dah 2010 . kalau nak ikutkan dah 5tahun dah perkenalan kita. tapi dah 2tahun kau buat aku macam org bodoh . dan aku masih teruskan kebodohan aku smpai saat2 aku mengemaskan barang2 dan jumpe gambar2 kite nie . aku bukak email , aku jumpe email lame kau . haishh , banyak sgt kenangan kau nie . tapi aku rase 2tahun tue lame sgt untuk aku hambakan hati aku ni untuk puaskan hati kau tue. aku nak berubah . nk tumpu hati aku pada si dia yang aku suka yang aku cinta . even aku cume pemuja rahsia pada dia tp aku gembira macam nie . lagipon , kau mesti dah puas tgk aku derita selama 2tahun ni kan . so , aku akn tutup buku arini . 04-november-2010 . im off . bye-bye ten-ten . bye-bye . thanks for the memory . so , can i confess that im in love with u man now ? haha . bullshit~

8 comments:

  1. dont ever look back syg . . .
    u r strong enuff. .
    lots of pple love u. realize it ;)

    ReplyDelete
  2. k babe .
    i hope im strong enuf . diz tym i will .
    always be here my frens <3

    ReplyDelete
  3. yess u will . .dont lose faith .
    wont leave u buddy ;D
    say it if u in need :)
    u r not alone ;DDD

    ReplyDelete
  4. alint - thanks ,, friends are everthin dulu kini dan selamanya :)

    mija - we r free from those haunted moments babe :)
    lets keep on rollin :D

    ReplyDelete
  5. weyh..
    jgn sdeh2..
    dy p, da rmi g weyh..

    ReplyDelete

komen jangan tak komen