Tuesday 8 January 2013

# sentuhan-pagi

berdiri menghadap ke laut ,
menghela nafas yang paling panjang ,
paling dalam ....dan lepaskan perlahan
menghirup udara pagi yang nyaman
menarik aura dari angin yang menyentuh pipi
menghirup tenaga dari kerasnya deruan ombak
semuanya kelihatan tenang , menyembunyikan buruknya cuaca
sama tenangnya airmuka ini
menutup bencana dalam hati
dan melirikkan senyuman sekadar ikhlas
dan memandang terus ke hadapan

dongak sedikit menghadap ke langit
cantik birunya , indah gebu putihnya awan
damai yang di capai sangat maksimum
tapi sayanghanya sementara
jiwa yang serabut akan kembali jua
tak mengapa , memujuk hati agar tenang jua
menutup rajuk tak ingin pulang

kalau koyak pon hati ini
hanya ilahi yang mengerti
kalau luluh pon hati ini
hanya di atas yang fahami
bukan sekeliling yang bermadah peri
bukan sekeliling yang berkata sama simetri
tiada apa yang mampu mencapai erti

dugaan yang terbentang semakin berduri
menduga diri bertahan untuk berdiri
aku cuba untuk gagah
aku cuba , aku janji sendiri
apakah aku bersedia kali ini ?
jawapan nya aku takpasti
tapi adakah jawapan pilihan untuk aku beri ?
samar samar samar samar
semuanya makin hambar ....

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen