Saturday 12 November 2011

epilog malam

kita semakin jauh sebenarnya , sama ada kau sedar atau tidak . kau semakin jauh , dan aku sedang mula menjauh . tapi kau semakin jauh tanpa membawa bekal , bekal memori kita . tiap tika yang kau tinggalkan menjadi kimpalan besar membentuk hari , sehingga tahun . kimpalan besar yang membuatkan kau lupa banyak perkara . serta kimpalan besar yang membuatkan aku merubah banyak perkara . ternyata hakikatnya kisah kita telah berakhir . tapi ada titik titik kejutan dimana kau datang membawa sesuatu , kata maaf yang selalu menjadi sebutan . dan mula menyesali setiap kehilangan . bila aku tiupkan kata kata keamanan , yang lahir dari sekeping daging yang berlobang lobang parut luka . dan kemudian kau akan hilang semula bersama angin , dan berubah menembusi cahaya tidak kelihatan . sementara aku termangu tak memahami apa apa . begitulah kita sebenarnya . aku menanti satu saat nanti dimana kita dapat merubah semua , agar yang tinggal hanyalah kenangan bersalut kegembiraan .

-CW-



n/k : aku sendiri masih mencari

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen