Thursday 12 April 2012

tanda soal ?

dan tetaplah kau menjadi yang terindah
walau hadir nya tidak lah berkala
mewarna titik titik gelap yang suram
seolah olah pelangi selepas hujan
tapi malangnya kau sering hilang
bukan kuasa aku untuk menahan
bukan niat aku untuk membiar
sayang aku sentiasa utuh
kalau cinta juga tak pernah luntur
tapi kuasa manusia berbedung hak
kau bukan hak aku
dan itu batasan paling nyata sekali
permasalahan perasaan menjadi tanda tanya
ketidakadilan dalam bersuara menjadi buruksangka
ketelanjuran berperasaan menjadi punca
yang bersalah tetap bersalah
yang keliru tetap membisu
tujuan tak sampai matlamat kerana maksud tidak disirat
bukan niat untuk membatu
tapi faktor waktu menghalang langkah
tapi manusia jugak tidak boleh terlalu terbuka
seolah memberi ruang untuk berkongsi rasa
kekliruan aku yang menjadi dosa
atau rasa yang berbeda yang menjadi punca
kau terus dengan bayangan khayalan
umpama ninja memburu mangsa
tidak kelihatan tapi mampu dirasa
salah aku yang tidak tahu menilai rasa
sehingga salah percaturan hati
tapi manusia tidak menuntut ilmu hati
hanya pelajaran am dalam diri
jadi siapa yang patut diberi tanda tanya
simbol soal sebenar milik siapa ?

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen