Sunday 14 October 2012

#untuk sekelumit rasa yang masih bersisa.

untuk sekelumit rasa yang masih bersisa
aku harap kau statik lah seperti seadanya
aku harap kau tidak akan menjalar
menyerang rongga rongga yang lainnya
tidak akan menembusi sekelian urat dan nadi
dan tidak meracuni akal dan minda

untuk sekelumit rasa yang masih bersisa
cukuplah aku relakan kau muncul sekali sekala
membuat akal kecamuk hati xtenteram
kau statik lah seperti seadanya
menanti tarikh luput untuk kau mereput

untuk sekelumit rasa yang masih bersisa
tahun tahun yang berlalu mungkin tak cukup untuk kau
jadi aku benarkan kau menghuni
tak kuasa nak menghalau , tak kuasa nak peduli
jadi harapan aku yang terakhirnya
kau statik lah , seperti seadanya .




n/k : aku harap kau akan melonjak meronta hanya pada sepuluh.oktober.

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen