Thursday 23 December 2010

kalau

asap kepul2 aku lepas ke udara. lepas satu habis terbakar , aku nyalakan yang lain . dada yang sesak dek kepulan naga itu aku buat tak endah .aku tenung jauh dalam siling dinding . fikirkan tentang manusia manusia . fikirkan tentang nusantara. fikirkan tentang duka . fikirkan tentang gembira . kalau lapang begini pasti kau yg menerawang masuk dalam corong minda aku . sungguh aku kusut . nukilan baru kau cinta ikan salmon yang kau selesaikan amat mencuit hati aku . siapa si istimewa dalam nukilan kau itu . kalau lah aku orang itu . aku tenung dalam dalam lagi siling dinding itu. kalau kau ini patung cendana , sudah lama aku relakan diri jadi maling . biar dapat aku sembunyi kau di balik pintu bilik . boleh aku bawak sekitar bandar ke sana sini . menunjuk nunjuk pada yg iri hati . semuanya kalau . kalau lah kalau itu bukan kalau .

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen