Friday 23 December 2011

akhir rasa

aku rasa pedih , rasa hempedu ..
aku rasa sedih , rasa memilu ..
layakkah airmata ini ? layakkah aku ?
perasaan yang mengharu yang keliru ..
layakkah aku merasa ? layakkah aku ?

tuhan , tolong aku ..
bawaklah dia jauh dari hati ..
padamlah dia dari segenap hati ..
basuhlah semua rasa yang tak terbagi ini ..

sesungguhnya, yang aku rasa sekarang hanyalah pedih . meresap ke segenap hati menuju ke jantung paru dan seluruhnya . rasa pedih yang mengalir mengikut aliran darah memenuhi setiap wayar nadi dan menyakitkan setiap urat sendi . renyuklah rasa ini agar aku tak akan dapat mengerti lagi rasa manisnya madu yang membawa pahit di penghujung cerita . aku mahu selesa sendiri , membiar hati kosong jangan berpenghuni . membiar hati merangka sangkar emas mergerigi besi . kekal utuh takkan dicerobohi lagi . kali ini , aku menyerah kalah ,akui aku lemah.

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen