Saturday 17 December 2011

#sembang rakyat

entah mana salahnya , melayu sendiri sering berpecah ,
entah mana kurangnya , islam sendiri sering xsearah ,
satu malaysia kononnya , tapi habuk pon tak berubah ,

nak berceloteh aku bukan bob luqman
nak menasihat aku bukan ustaz azhar
tapi muak melihat telatah bangsa yang kurang bijak

aku sendiri rasa menyampah , sesama kaum sibuk menyumpah
aku sendiri rasa meluat , sesama agama sibuk memfitnah
tapi aku bukan insan besar mampu beri perubahan

tak takut kah jadi musibah ? tak takut kah jadi bencana ?
kalau dah kena , takkan ada siapa yang terlepas ,
engat mudah , kita semua satu malaysia , hidup juga sentiasa satu .
nyawa yang satu , semua pon satu .
hidup di atas bumi tuhan yang satu , di bawah langit tuhan yang satu juga .
engat , engat ... terutama untuk aku juga .



n/k : aku tetap takut akan kematian && musibah dari Tuhan

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen