Saturday 3 December 2011

manusia manusia

meminati dan mengagumi sering membuatkan manusia segera mengeluarkan ayat ayat manis . berusaha memiliki dan memunyakan sesuatu yang sememangnya bukan hak kita . Berusaha dengan gigihnya sehingga dengan mudahnya akan menabur janji paling manis . janji paling indah yang ada di muka bumi dan mula memberikan keyakinan 150% agar dapat memiliki .

hati mula cair , dan senang digarap seluruhnya . bermula lah babak suka duka bersama sama . kasih sayang yang tak melimpah ruah . janji auta yang terlalu hyperbola dan keindahan duniawi yang nampak melata .

sebulan , dua bulan , setahun , dua tahun .. hati mula resah rasa rimas rasa jemu .. mula nak lari mula nak cari pengganti . manusia memang kaki auta kan . cepat lupa cepat berubah ..

berpisah pecah habis semua . janji habis mati , yang indah jadi macam mimpi ngeri . mula lah keluar ayat sepi ayat nak mati ayat nak bunuh diri ayat ayat orang hilang jati diri .

sehari , dua hari , seminggu .. jumpa yang baru pula . bercinta berjanji berimaginasi lagi .

tapi , bila yang lama dah mula ada yang baru , dah ada yang bahagia , dah ada yang lebih dari kita . kenapa perlu kita ingat lagi pada dia ? kenapa perlu kita mencari mencuba nak dapatkan dia ? kenapa nak rasa menyesal rasa kecewa rasa merana pula ? bukan kita yang setuju berpecah hidup kah ? manusia manusia manusia ... cepat lupa , cepat berubah ...



n/k : umum , bukan dilimitasi .

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen