Friday 21 December 2012

# hari ini aku sakit

izinkan aku menyunting kata , yang secamping rasa
untuk aku legakan hati yang kian jauh malap
semoga kosa yang bermakna menghiasi setiap bait kata
lalu mengisi setiap ruang yang hanya bersisa hanyir luka
dan terungkaplah rahsia jelik seorang manusia

rindu aku rindu , pada si dia yang jauh
pada dia yang aku ada tapi tak empunya
memohon kekuatan menumpang bahu
jauhnya duduk dia , dekat di hati aku jua
mana agaknya tuju jalan penyudah cerita

kisah aku yang melangkah sumbang tidak bernada
tangan ditepuk tidak berbunyi akibat tidak bersambut
maka dibiar sepi kisah yang mati menjadi dongeng
jalan diikut sejarah tak diungkit . diam diam .
malu ditutup muka , hati dibiar luka .

usaha sudah menunggu pun sudah , lama sekali
jawapan tidak diberi , penanda hanya klu kabur
penakut untuk ditinggal kecut untuk kehilangan
hati kembang penuh harapan palsu , ciptaan sendiri
tolong , tolong berhenti .

kisah manis fantasi aku sudah tamat
sudah sampai penghujung jalan
pungut semua cerita dongeng , bawa bersama
tunggu di hujung jalan dan buang di longgokan
bersama luka luka duka yang lainnya

bersedia untuk memadam segala yang ada
sedikit demi sedikit , moga jaya menanti di sana .



CM , rasanya sangat sakit . sungguh .

No comments:

Post a Comment

komen jangan tak komen